טיפים כלליים – איך לבוא לתאוריה
מבחן התאוריה כמו כל מבחן, יכול להיות מעמד מלחיץ, מעצם היותו מעמד של בחינה. גם אם למדת את כל החומר, ואתה בטוח שאתה יודע ומוכן, תוכל להיתקל במצב של בלק אאוט, או חוסר יכולת להתמודד עם הלחץ, או אפילו סתם כמה שאלות שלא ציפית אליהן למרות הכנה ארוכה.
מזון, שתייה ושינה
ההמתנה לבחינה עצמה יכולה להיות מלחיצה ומתישה.  על מנת למנוע מצב של פגיעה בתפקוד כדאי לאכול ארוחה קלה לפני המבחן התיאוריה, ולחזק את הגוף. כאשר הגוף לא מקבל את המזון והשתייה הדרושים לו, הוא מתפקד בצורה פחותה מהיכולת הרגילה שלו, והדבר משפיע גם על יכולת הריכוז, המחשבה והזיכרון. בנוסף כדאי להקפיד על שינה נכונה של לפחות שבע שעות לפני הבחינה. מחסור בשינה יכול להשפיע על תנאי הריכוז והזיכרון החיוניים כל כך להצלחה בתיאוריה.
בטחון עצמי
במהלך ההמתנה לבחינה, נפגשים במסדרונות המוני נבחנים. חלקם נבחנו, וחלקם מחכים בציפייה למבחן, והלחץ הכללי מורגש באוויר. לחץ ופחד ידועים כגורם שמנטרל חשיבה צלולה, ומפריע לפעולת המוח, ולכן יש להשתדל להילחץ כמה שפחות.
לחץ ופחד נמנעים על ידי ביטחון עצמי, שאפשר לרכוש פשוט על ידי לימוד נכון וטוב של החומר, והצלחות קודמות במבחני סימולציה והדמיה. אם הצלחת בכמות של מבחנים בבית, אין שום סיבה שלא תצליח במבחן האמיתי, אלא אם כן תיכנע ללחץ והפחד הכללים ששורים במסדרונות ההמתנה לתאוריה. אפילו אם תוכל, כדאי לעודד את הלחוצים והמפוחדים מסביב, ובכך לחזק את הביטחון העצמי שלך עוד יותר.
חשוב לזכור – התאוריה היא רק מבחן, גם אם טועים, ניתן לגשת שוב ושוב, עד שמצליחים.
להיות מוכנים
אם אתה לא יודע את החוקים, ולא הבאת עמך את הטפסים הדרושים, אין לך למה לבוא לתאוריה. הדרך הטובה ביותר לגשת לתאוריה היא פשוט להיות מוכן. כדאי לוודא ערב לפני שכל הטפסים מוכנים ומסודרים במקום אחד, , ושהחומר יושב טוב בראש. אם לא, אין שום לחץ – מבחני התאוריה מתבצעים בכל יום , ובמצב הכי גרוע, ניגשים בעוד למחרת.
 
כל הזכויות שמורות ל"אתר דרך" אתר ללימודי תאוריה 2010

לימודי תאוריה - מערכת ללימוד תאוריה

 
Created by RightClick